Preskoči na glavni sadržaj

Zagrebačke priče

Jedna od stvari koja me fascinira kod craft pivovara je sigurno kreativni dizajn etiketa, a često i logoa same pivovare. Zmajska pivovara ima dobro nam poznatog zmaja u nekoliko varijanti boja, Varionica vrlo simpatičan logo, a Vunetovo decentni, više tradicionalniji izgled. Ovdje bih istaknuo pivovaru Medvedgrad zbog zanimljivog dizajna etiketa na Fakinu, Ljetu u Zagrebu, Božićnom pivu, Agram stoutu i Crnom Jacku. Htio sam saznati više o ovim malim umjetničkim djelima koja krase svaku bocu piva Medvedgradske pivovare. Dobri ljudi iz Medvedgrada su mi detaljno objasnili o čemu se radi, pa pogledajte i pročitajte u nastavku.
Fakin IPA
Ilustrator: Tomislav Tomić // Dizajnerica: Andrea Knapić
Etiketa s motivom zagrebačkih Fakina iz 60-ih koji će vam pokušati prodati ciglu. U pozadini se mogu vidjeti karakteristike zagrebačkog kvarta Trešnjevka. Sam stil života kao i način odijevanja tog vremena i tadašnja popularnost tzv. „kokotice“ bili su inspiracijama ovu etiketu.
fakin-boca
Agram Stout
Ilustrator: Tomislav Tomić // Dizajnerica: Andrea Knapić
Agram je u povijesti bio austrijski i njemački naziv za grad Zagreb. U prvom planu na etiketi je poznati zagrebački bačvar Mijo Budicki, a u pozadini je prikaz Zagreba iz 19. stoljeća.
Stari bi govorili: znanje je imanje, kada majstor usavrši svoj zanat on postaje nezamjenjiv. Mijo Budicki je bio najbolji u svojem zanatu. Tako je i nama želja biti najbolja zanatska pivovara.
agram-stout
Božićno Pivo
Ilustrator: Tomislav Tomić // Dizajnerica: Ana Tevšić Nauković
Ova etiketa predstavlja točno ono čemu stremimo za vrijeme blagdana – osjećaj zajedništva, topline i pozitive. Sama etiketa prepuna je sitnih detalja i sa svakim novim gledanjem možete otkriti nešto novo. Sve elemente na etiketi povezuje jedan zajednički element – ljubav prema pivu.
bozicno-pivo
Ljeto u Zagrebu
Ilustrator: Vedran Klemmes // Dizajnerica: Andrea Knapić
Ovo nas pivo vraća na početak dvadesetog stoljeća, u vrijeme kada su Zagrepčani za ljetnih dana, osvježenje i zabavu nalazili na legendarnom gradskom kupalištu na Savi. U pozadini etikete se može vidjeti most, danas poznat kao Hendrixov most, dok je u prvom planu legendarno kupalište na Savi koje se nalazilo na drvenim splavima, kao i kućice koje su Zagrepčani znali zakupljivati tijekom cijele godine.
ljeto-u-zagreb-medvedgrad
Crni Jack
Ilustrator: Vedran Klemmens // Dizajnerica: Andrea Knapić
Na etiketi piva je u prvom planu Crni Jack iz kultne zagrebačke serije koji na biciklu, pod okriljem noći, bježi s ukradenom torbicom zajedno sa svojim prijateljem Kumpićem. Crni Jack, iako lopov, u seriji je prikazan kao šarmantni fakin.
crni-jack

Nakon ovakvih zanimljivih priča jedino mi preostaje otvoriti bocu Crnog Jacka te uživati uz glazbenu podloga albuma Brain Salad Surgery grupe Emerson, Lake & Palmer. Fun fact. Kako samo pričao o dizajnu, ovdje bih istaknuo da je naslovnicu albuma radio izvrsni H.R. Giger svijetu poznatiji kao dizajner Aliena.

Primjedbe

Najčitaniji postovi

Njegovo Veličanstvo Stout

Craft scena u Hrvatskoj razvija se i raste velikom brzinom. Pojmovi kao što su IPA, stout i porter postali su skoro domaći termini u barovima gdje su prije par godina bili prisutni jedino lageri ž i k kvalitete. Točka iskonske promjene je pojava jednog specifičnog stila kojeg sam toliko puta spomenuo u ovom blogu – radi se o Russian Imperial Stout, odnosno RIS-u! Prije nego krenemo dalje, pogledajmo kratku povijest ovog piva. Prema legendi, ruski car Petar Veliki je krajem 17. stoljeća, prilikom svog diplomatskog putovanja po Velikoj Britaniji, probao „porter-stout“ pivo, odnosno preteču stout stila (prva pojava pravog portera bilježi se  okvirno od 1720.-ih, a potom se kao podstil razvio stout). Kako je car bio oduševljen ovim pićem, zatražio je veće količine koje bi ponio natrag u Rusiju. Ovdje je inicijalno nastao problem pošto su pivari bili svjesni da se ne može zadržati kvaliteta piva tijekom tako dalekog puta. Kao i kod putovanja brodova s ale-ovima za Indiju, pivar...

Zagrebački fakin aka Zagrebačke priče part II

Današnja priča nije o nekoj novoj pivi ni novoj pivovari. Danas sam odlučio napisati par riječi o dobro nam poznatoj pivovari Medvedgrad. Nakon što smo prošli odlične etikete njihovih boca u „Zagrebačkim pričama“, došlo je vrijeme na priču o samoj pivovari. Ova prva hrvatska nezavisna pivovara otvorila je svoja vrata u prosincu 1994. godine u Zagrebu na uglu Savske i Vukovarske ulice. Od svojih početaka poštuju tradicionalne načine kuhanja piva te korištenje kvalitetnih sirovina. Iste godine kuhaju se prve šarže Zlatnog medvjeda, Mrkog medvjeda i Crne kraljice. Sljedeće godine pivovara Medvedgrad uvodi novitete na hrvatsko tržište – kuha se pšenično pivo Dva klasa, koje je zahtijevalo edukaciju domaćih pivopija nenaviklih na weizenbier. Za Božić 1996. godine prvi je puta prezentirana Grička vještica, tada samo kao sezonsko pivo za blagdansko razdoblje. Nakon odličnih recenzija i nekoliko mjeseci nagovaranja od strane gostiju Medvedgrada, Grička vještica 1997. postaje stalno pivo. ...

Molim vas pivo s toplim mlijekom

Eksperimentiranje svakako daje draž craftovima ispred monotonih i jednostavnih industrijskih piva. Naslov je sigurno otišao jedan korak dalje kako bih vas zainteresirao za novu priču, no u današnje smo vrijeme svjedoci spajanja zbilja različitih okusa u želji za kreiranjem nečeg novog i originalnog pa možda kombinacija iz naslova i nije toliko daleka… Neki će reći da kroz većinu tekstova nastojim doći do nekog stouta ili portera. Ovaj puta nas priča vodi do kave pa je onda sigurno i neka fina, tamnija piva glavni protagonista teksta ? E pa nije! Siesta Session Coffee naziv je nove pive koja je nastala kolaboracijom Varionice i Najgore Kave u Gradu. Ako mislite da je NKUG čudno ime za craft pivovaru, u pravu ste. Za one koji ne znaju radi se o jednoj od najboljih (zato mi je ime odlično) lokacija za popiti kavu u Zagrebu. Kako je onda došlo do ove zanimljive kombinacije? Davor i Matija iz Varionice: „Prvo smo došli na zamisao da napravimo pivo s kavom. Znali smo da će kava bit...