Preskoči na glavni sadržaj

Inati se i #ostani

Ova priča počinje malo drukčije. Za ovu priču zaslužno je vino. Vjerojatno vam već sada ništa od ovoga nema smisla.
Dopustite da objasnim. Prilikom posjeta jednoj slavonskoj vinariji, u razgovoru s njihovim vinarom, dotakli smo se nekoliko tema pa tako i iseljavanja mladih iz Hrvatske, preciznije – iz Slavonije. Nešto kasnije, potaknut tim razgovorom, krenuo sam malo istraživati. Da sve nije tako crno saznao sam tražeći što se događa na slavonskoj craft sceni. Tu su bila već neka poznata imena, a prilikom surfanja naišao sam na jednu zanimljivu priču odnosno kampanju.
Radi se o stvaranju nove craft pivovare na brzorastućoj hrvatskoj sceni. Još jedna nova craft pivovara u Hrvatskoj možda vam se ne čini zanimljivom pričom, ali ovo je nešto malo drukčije. Iza cijelog projekta stoji trio koji čine: Martina Lucić (headbrewer!), Jasmin Pavlović i Goran Horvat .
Naziv pivovare LuPaHor je zapravo zanimljiva igra riječi koja povezuje latinski naziv za hmelj (humulus lupulus), hor i početna slova prezimena osnivača.
Jasmin mi je ovako objasnio suštinu njihovog projekta: „Crowdfunding kampanja je prvi korak u predstavljanju nas kao nove mlade snage u svijetu craft pivarstva, no i zamišljena je kao prva prilika za prikupljanje sredstava kako bi se same ideje i ostvarile. Naravno, ciljana skupina ljudi nisu samo ljubitelji piva, već svi koji bi prepoznali naše ideje i prepoznali želju troje mLuPaHor ekipaladih osoba koji žele drugačiju Hrvatsku. Zbog toga koristimo i marketinški hashtag #ostani. Dakle, sam cilj kampanje nije zamišljen kao apsolutno prikupljanje svih potrebnih financijskih sredstava, već kao prvi korak koji nam može pomoći na samom početku našeg projekta. Svjesni smo da je u ovo trenutak ekspanzije craft pivovara te je samim time teško biti drugačiji i prepoznatljiv. Iz tog razloga osim pivom kao proizvodom, odlučili smo se predstaviti i s inovativnim uslugama povezanim sa craft pivarstvom. Planiramo svojim budućim kupcima dati mogućnost naručivanja piva preko interneta i to preko aplikacije koja će omogućiti odabir različitih razina intenziteta arome i gorčine (minimalna/srednja/jaka).“
Ono što me odmah zainteresiralo je spomenuta aplikacija. Kao ljubitelja tehnologije i craft piva ovo je za mene bio pokazatelj da spremaju nešto zanimljivo. 
„U planu nam je aplikacija koja bi u potpunosti približila proizvodnju piva potencijalnom kupcu (Craft trag). Naručitelji će moći putem mobilne aplikacije pratiti u kojoj fazi je njihova narudžba, slično kao kada naručite pošiljku preko eBay-a. Nakon svake narudžbe kupci bi trebali dobit QR kod za praćenje. Upravo smo za ovu ideju dobili iznimno pozitivne povratne informacije te savjete da je ovo odlična ideja i za tržište izvan Hrvatske“, poručuju iz LuPaHor-a.
Što je sa stilovima piva?
Imaju u planu tri pive – Mamurni bećar je blond ale s primjesama rakije viljamovke. Ledena snaša je indian pale ale s aromom borovine i laganih cvjetnih okusa (namijenjeno je svim slavonskim snašama kojima nisu dragi njihovi mamurni bećari). Red Hot IPA je indian pale ale napravljen s pikantnim papričicama. Nazive piva smo odlučili povezati sa Slavonijom, a i sam sastojak Red Hot IPA-e je također određena poveznica sa Slavonijom i Baranjom. Ipak, riječ je o budućoj slavonskoj pivovari.
Red Hot IPA je za sada moj favorit, a kako biste i vi podržali ovaj projekt otiđite na stranicu:
https://www.indiegogo.com/projects/lupahor-brewery-customize-your-beer-slavonia-cro-brewery#/

Primjedbe

Najčitaniji postovi

Njegovo Veličanstvo Stout

Craft scena u Hrvatskoj razvija se i raste velikom brzinom. Pojmovi kao što su IPA, stout i porter postali su skoro domaći termini u barovima gdje su prije par godina bili prisutni jedino lageri ž i k kvalitete. Točka iskonske promjene je pojava jednog specifičnog stila kojeg sam toliko puta spomenuo u ovom blogu – radi se o Russian Imperial Stout, odnosno RIS-u! Prije nego krenemo dalje, pogledajmo kratku povijest ovog piva. Prema legendi, ruski car Petar Veliki je krajem 17. stoljeća, prilikom svog diplomatskog putovanja po Velikoj Britaniji, probao „porter-stout“ pivo, odnosno preteču stout stila (prva pojava pravog portera bilježi se  okvirno od 1720.-ih, a potom se kao podstil razvio stout). Kako je car bio oduševljen ovim pićem, zatražio je veće količine koje bi ponio natrag u Rusiju. Ovdje je inicijalno nastao problem pošto su pivari bili svjesni da se ne može zadržati kvaliteta piva tijekom tako dalekog puta. Kao i kod putovanja brodova s ale-ovima za Indiju, pivar...

Zagrebački fakin aka Zagrebačke priče part II

Današnja priča nije o nekoj novoj pivi ni novoj pivovari. Danas sam odlučio napisati par riječi o dobro nam poznatoj pivovari Medvedgrad. Nakon što smo prošli odlične etikete njihovih boca u „Zagrebačkim pričama“, došlo je vrijeme na priču o samoj pivovari. Ova prva hrvatska nezavisna pivovara otvorila je svoja vrata u prosincu 1994. godine u Zagrebu na uglu Savske i Vukovarske ulice. Od svojih početaka poštuju tradicionalne načine kuhanja piva te korištenje kvalitetnih sirovina. Iste godine kuhaju se prve šarže Zlatnog medvjeda, Mrkog medvjeda i Crne kraljice. Sljedeće godine pivovara Medvedgrad uvodi novitete na hrvatsko tržište – kuha se pšenično pivo Dva klasa, koje je zahtijevalo edukaciju domaćih pivopija nenaviklih na weizenbier. Za Božić 1996. godine prvi je puta prezentirana Grička vještica, tada samo kao sezonsko pivo za blagdansko razdoblje. Nakon odličnih recenzija i nekoliko mjeseci nagovaranja od strane gostiju Medvedgrada, Grička vještica 1997. postaje stalno pivo. ...

Molim vas pivo s toplim mlijekom

Eksperimentiranje svakako daje draž craftovima ispred monotonih i jednostavnih industrijskih piva. Naslov je sigurno otišao jedan korak dalje kako bih vas zainteresirao za novu priču, no u današnje smo vrijeme svjedoci spajanja zbilja različitih okusa u želji za kreiranjem nečeg novog i originalnog pa možda kombinacija iz naslova i nije toliko daleka… Neki će reći da kroz većinu tekstova nastojim doći do nekog stouta ili portera. Ovaj puta nas priča vodi do kave pa je onda sigurno i neka fina, tamnija piva glavni protagonista teksta ? E pa nije! Siesta Session Coffee naziv je nove pive koja je nastala kolaboracijom Varionice i Najgore Kave u Gradu. Ako mislite da je NKUG čudno ime za craft pivovaru, u pravu ste. Za one koji ne znaju radi se o jednoj od najboljih (zato mi je ime odlično) lokacija za popiti kavu u Zagrebu. Kako je onda došlo do ove zanimljive kombinacije? Davor i Matija iz Varionice: „Prvo smo došli na zamisao da napravimo pivo s kavom. Znali smo da će kava bit...