Carft
Jedno obično piće u subotu navečer. Neizbježni pregled cjenika na kojem dominiraju domaća industrijska piva. I onda poseban odlomak. Nešto je izdvojeno iz ovog sivila. Hoću li možda u ovoj posebnoj sekciji naći nešto za sebe?
Neću. U odvojenom dijelu cjenika nalazi se natpis „Carft“ (nije moja greška) te ispod njega sve do jedna piva velikih pivovara. Zašto uopće odvajanje te što se ovdje želi istaknuti? Kako bi jedan moj prijatelj rekao: “Taj tvoj craft je sad postao mainstream!“.
Craft pive nisu u Hrvatskoj, a niti u svijetu, postale dio mainstreama. Proizvodnja se povećala, otvorilo se dosta craft pivovara, no ne možemo nikako pričati o nekakvom preuzimanju tržišta. Zašto bi onda velike industrijske pivovare htjele imitirati ove manje pivovare te raditi konfuziju među potrošačima?
Imitacija je najiskreniji oblik laskanja
Pive kao što su Shock Top te Blue Moon (prisutan na HR tržištu) primjer su pretvaranja običnih industrijskih piva, kroz marketinške kampanje, u craft pive. Velike pivovare očajnički žele da u to povjerujete, no ako biste posjetili Denver u SAD-u, gdje se nalaze pivnice Blue Moon-a, ne biste vidjeli mali obiteljski biznis ili lokalnu pivovaru, već veliko postrojenje konglomerata – SABMiller.
Budweiser je 2015. godine na najvećem američkom sportskom događaju, Super Bowlu, prikazao oglas s vrlo jasnim porukama – oni nisu mala pivovara, njihovo pivo se ne pijucka te nije laganog okusa, ne radi se o voćnom piću. Njihovo pivo nije uvezeno i zadnja stvar – nije za svakoga!
Asocijacije na craft pivovare čak nisu ni suptilne, već su prilično očite. Netko će reći da ova velika kompanije samo želi istaknuti svoje prednosti, no onda imamo jedan problem. Čak i ako nekako zanemarimo prvih par tvrdnji iz reklame, preko nečega je teško prijeći – pitanje uvoza piva. Budweiser je naime dio još jednog velikog konglomerata pivske industrije Anheuser-Busch InBev. Nazvati craft pivovare, kao što su npr. Dogfish Head ili Stone Brewing, uvoznom pivovarom iako je smještena u SAD-u, nabavlja sve sastojke u SAD-u te proizvodi pivo u SAD-u, ispada tragikomično. Ista ta velika kompanija je 2016. ponovila je sličan oglas.
Sada vidimo da s jedne strane postoje imitacije craft pivovara od strane velikih, a s druge distanciranje i isticanje različitosti. Što velike pivovare žele reći?
Očito je kvantiteta važnija od kvalitete.
Ne znate što pijete? Još bolje! Uzmite još.
Primjedbe
Objavi komentar